Ταχεία Ανάπτυξη των on-line Πωλήσεων


Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2002

ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ καταλόγου που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω Διαδικτύου συνεχίζουν και αποτελούν τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, οι περισσότερες όμως online εταιρείες λιανικής παρουσίασαν πέρυσι ζημίες, σύμφωνα με τα στοιχεία ετήσιας έρευνας για τη δραστηριότητα στην online αγορά λιανικής, που πραγματοποίησε ο εμπορικός οργανισμός Shop.org, που ανήκει στην Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής στην Ουάσιγκτον.

Σε γενικές γραμμές όμως, η Shop.org σκιαγράφησε μια θετική εικόνα για την αγορά λιανικών πωλήσεων μέσω Διαδικτύου, η οποία αναπτύσσεται με ρυθμούς κατά πολύ ταχύτερους σε σχέση με τον ευρύτερο τομέα λιανικής. Οι online πωλήσεις λιανικής ενισχύθηκαν πέρυσι κατά 21%, στα 51,3 δισ. δολάρια, ενώ αναμένεται φέτος να αυξηθούν κατά 41%, στα 72,1 δισ. δολάρια.

Αντιθέτως, οι πωλήσεις λιανικής -εξαιρουμένης της ταχείας εστίασης και άλλων κατηγοριών χωρίς σημαντική παρουσία στο Internet- ενισχύθηκαν κατά 2,8% πέρυσι και προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4,2% το 2002, στα 2,25 τρισ. δολάρια, αναφέρεται στην έκθεση της Shop.org.

Οι online εταιρείες λιανικής αναμένεται φέτος να προβούν σε σημαντικό επίτευγμα: Η έκθεση προβλέπει ότι για πρώτη φορά το 2002 οι εταιρείες λιανικής πώλησης μέσω Διαδικτύου θα καταφέρουν φέτος να εξαλείψουν τις ζημιές τους -σε επίπεδο λειτουργικών κερδών- γεγονός που σημαίνει ότι τα κέρδη των πιο επιτυχημένων online «παικτών» θα αντισταθμίσουν τις ζημίες εκείνων των εταιρειών που συνεχίζουν και παρουσιάζουν αρνητικά αποτελέσματα.

Οι εταιρείες καταλόγου, όπως η L.L. Bean και η Lands' End, ήταν ήδη εξοικειωμένες με τη διευθέτηση παραγγελιών από πελάτες πριν από την εμφάνιση του Internet, γι' αυτό και αποτελούν την πιο κερδοφόρο κατηγορία online εταιρειών λιανικής, με περιθώρια λειτουργικού κέρδους στο 6%.

Οι εταιρείες δομικών υλικών παρουσιάζουν 5% αρνητικό περιθώριο λειτουργικού κέρδους, ενώ οι εταιρείες με αποκλειστική δραστηριότητα στο Διαδίκτυο -όπως η Amazon.com- εμφανίζουν 13% αρνητικό περιθώριο λειτουργικού κέρδους. Oι online λιανικές πωλήσεις συνεχίζουν και αντιπροσωπεύουν μειοψηφικό ποσοστό -2,4%- του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, σε ορισμένες κατηγορίες όμως -όπως πωλήσεις βιβλίων, λογισμικό και hardware- τα online ποσοστά είναι πολύ μεγαλύτερα.

Πηγή: Ναυτεμπορική


Προηγούμενη σελίδα | Κεντρική σελίδα | Κατάλογος